6 gyakori Google Ads hiba, amit ne kövess el

A Google Ads beállításokon belül rengeteg olyan pont van, amelyre hogyha nem figyelsz, rengeteg pénzt elégethetsz a hirdetési fiókban.

1.Display megjelenés bekapcsolva hagyva

A keresési kampányokat hogyha valami igazán el tudja rontani, akkor az az, hogyha bekapcsolva hagyod a Display megjelenést.

Egyrészről teljesen irreális mérési adatokat fogsz látni, a mutatók irrelevánsak lesznek, gyakorlatilag nem tudsz optimalizálni a kampányokon.

Általában a displayt pedig nagyon speciálisan kell beállítani ahhoz, hogy megfelelően működjön, ezért pedig mindenképpen csak önmagában, külön kampányban javaslom.

Itt tudod kizárni a Display megjelenést: Kampány->Beállítások->Hálózatok

2.Nem vagy résen

Azaz, nem vagy naprakész az újdonságokban. Jó példa erre a Performance Max kampánytípus a Google Adsben. Az ügyfeleinknek már régen beállítottuk és növeltük ügyfeleink bevételét vele már akkor, amikor más még csak azt sem tudta, hogy mi az a Performance kampány.

..és nekünk nagyon pozitív tapasztalataink vannak. vele, ha jól van beállítva, durván jól tud működni.

Másik példa erre a Google Analytics 4 – Remélem Te, vagy a marketingesed már régen beállította és aktív, mert hamarosan nagy szerepe lesz az online marketing világában.

3.Bővítmények

Szerencsére kevés fiókot látok, ahol nincsenek, viszont nem is azzal van a probléma, hogy van-e, hanem a kihasználtsága és a minősége.

A bővítményeket legalább olyan prioritással kezeld, mint a hirdetések címsorait és leírásait!

Ha jól használod, a bővítmények jelentősen megnövelik a hirdetések méretét ,amelytől figyelemfelkeltőbb lesz a hirdetés, továbbá több fontos információt is átadhatsz.

A hívások fontosak számodra? Legyen hívásbővítmény!
Valamelyik szolgáltatásod akciós? Legyen promóciós bővítmény!

(az alap, „kötelező” bővítmények mellett)

4.Címsorok és leírások

Hosszú lenne levezetni a Google Ads rendszerének működését, de a lényeg, hogy vedd komolyan a címsorokat és a leírásokat.

Azaz, legyenek minőségi, átgondolt szövegek és maxold ki ha tudod a lehetséges szöveg variációk számát.

A hirdetések minél több pontszámot kell, hogy kapjanak. A címsorok és leírások minősége sok mindenre hatással vannak. Még arra is, hogy hányszor és milyen pozícióban fogsz megjelenni a Google keresőben.(ami pedig lássuk be, nem mindegy)

5.Optimalizálás

Hogyha valami jelenleg jól működik, az hamarosan már nem fog jól működni feltétlen, ugyanabban az állapotban.

Ezért folyamatosan optimalizálni kell a kampányokat és újdonságokat tesztelni.

Kövesd nyomon a fontos mutatókat és azok alapján vond le a megfelelő következtetéseket, majd pedig hajtsd végre a szükséges módosításokat.

6.Tesztelés

Egyszerűen kihagyhatatlan, hogyha azt szeretnéd, hogy hirdetéseid megtérülők legyenek.

A egyik legfőbb oka ennek, pont az előző pontban említett sor miatt. A jelenlegi hirdetéseid megtérülése, hatékonysága visszaeshet, ezért érdemes már előre tesztelni az újabb hirdetéseket.

Továbbá lehetséges, hogy olyan tesztet indítasz, amely aztán jobban hoz a jelenlegi éles hirdetésnél.

Amiket tesztelhetsz például:

-Új célközönséget
-Új hirdetéseket
-Kulcsszavakat
-Landing oldalakat
-Címsorokat, leírásokat
-Kampánytípusokat

Turbózzuk fel konverzióid számát

Amennyiben megtérülő kampányokat és kézzel fogható eredményeket szeretnél, kérd a díjmentes konzultációt!