6 Google Analytics funkció, amit ismerned kell

A Google Analytics megfelelő használata elképesztően fontos, hiszen számos olyan információt tudhatunk meg belőle, amellyel komoly szinten tudjuk optimalizálni nem csak a kampányainkat, hanem a bizniszünk egy jelentős részét.

Ügyfeleinknél ezért a 0. lépés mindig az, hogy beállítjuk a tűpontos webanalitikai méréseket.

 

1. Forrás/Médium

A Forrás/Médium nézet talán a legfontosabb nézetünk. Hiszen forrás/médium láthatjuk a forgalmi forrásokat és az azokhoz kapcsoló fontos mutatókat.

 

A mutatók leolvasásával könnyedén megállapíthatjuk, hogy az adott forrásból érkező forgalom mennyire releváns oldallátogató és mennyire a mi célközönségünk.

Továbbá a másodlagos dimenziók hozzáadásával további, még pontosabb adatokhoz juthatunk hozzá.

Elérés: ügyfélszerzés->minden forgalom->forrás/médium

 

2. Közönség

Hogyha átnézed a közönség részét a Google Analytics fiókodnak, akkor több adatot érsz el a felhasználókról, akik a weboldaladon jártak.

Közönség->Áttekintés

 

A demográfiai adatokat itt éred el:

Áttekintés->Demográfia

Ezen kívül az Áttekintés fülön belül számos , a közönségeddel kapcsolatos kategóriát találsz, amelyeket érdemes végig nézni, hiszen releváns információkat kaphatsz belőle.

 

3. Kampányok nézet

Szinte ugyanaz, mint a sima Forrás/Médium nézet, viszont ebben az esetben nem csak a forrás szinten látod a mutatókat, hanem egészen kampányra lebontva.

Ahhoz viszont, ilyen kampány szinten is után tudd követni a mutatókat, sok esetben UTM paraméterezés szükséges.

 

4. Célok létrehozása/utánkövetése

A célok használatával további adatokat tudunk mérni, amelyek fontosan lehetnek számunkra. Például, lead szerzés céljából fontos lehet a köszönőoldal mérése.

Mi alapján tudsz célokat létrehozni?

-URL alapján

-Oldalon eltöltött idő alapján

-Oldal/munkamenet alapján

-Esemény alapján – mondjuk egy bizonyos gombra kattintás

Itt tudsz célokat létrehozni:

Beállítások->Célok->Új cél

 

5. Amennyiben termékeket árulsz-Termék teljesítménye

Hogyha adsz el termékeket online, akkor ez szintén egy hasznos funkció lehet számodra.

A másodlagos dimenziókat használva pedig még specifikusabb adatokat találhatunk. Ennek a mutatónak az igazi ereje ebben rejlik igazán.

 

6.Felhasználói munkafolyamat

Honnan érkezett a felhasználó és hol hagyja a weboldalad?

Nagyon hasznos funkció a Google Analytics rendszerben érdemes mélyen szemügyre venni és következtetéseket levonni.

Nagyon javaslom továbbá megvizsgálni, hogy melyik oldalról nagy a lemorzsolódás -> majd tovább menni és kideríteni, hogy mi az oka.

Záró gondolat – GA4

A jelenlegi – Universal Analytics, 2023 július 1.-én nem fogad több mérési adatot. Az említett időponttól kezdve a Google Analytics 4 veszi át teljes mértékig a mérést.

Mi a teendőd?

Minél előbb aktiválni a Google Analytcs 4-et és minél hamarabb összebarátkozni vele.

 

Turbózzuk fel konverzióid számát

Amennyiben megtérülő kampányokat és kézzel fogható eredményeket szeretnél, kérd a díjmentes konzultációt!