A Google Analytics megfelelő használata elképesztően fontos, hiszen számos olyan információt tudhatunk meg belőle, amellyel komoly szinten tudjuk optimalizálni nem csak a kampányainkat, hanem a bizniszünk egy jelentős részét.
Ügyfeleinknél ezért a 0. lépés mindig az, hogy beállítjuk a tűpontos webanalitikai méréseket.
1. Forrás/Médium
A Forrás/Médium nézet talán a legfontosabb nézetünk. Hiszen forrás/médium láthatjuk a forgalmi forrásokat és az azokhoz kapcsoló fontos mutatókat.
A mutatók leolvasásával könnyedén megállapíthatjuk, hogy az adott forrásból érkező forgalom mennyire releváns oldallátogató és mennyire a mi célközönségünk.
Továbbá a másodlagos dimenziók hozzáadásával további, még pontosabb adatokhoz juthatunk hozzá.
Elérés: ügyfélszerzés->minden forgalom->forrás/médium
2. Közönség
Hogyha átnézed a közönség részét a Google Analytics fiókodnak, akkor több adatot érsz el a felhasználókról, akik a weboldaladon jártak.
Közönség->Áttekintés
A demográfiai adatokat itt éred el:
Áttekintés->Demográfia
Ezen kívül az Áttekintés fülön belül számos , a közönségeddel kapcsolatos kategóriát találsz, amelyeket érdemes végig nézni, hiszen releváns információkat kaphatsz belőle.
3. Kampányok nézet
Szinte ugyanaz, mint a sima Forrás/Médium nézet, viszont ebben az esetben nem csak a forrás szinten látod a mutatókat, hanem egészen kampányra lebontva.
Ahhoz viszont, ilyen kampány szinten is után tudd követni a mutatókat, sok esetben UTM paraméterezés szükséges.
4. Célok létrehozása/utánkövetése
A célok használatával további adatokat tudunk mérni, amelyek fontosan lehetnek számunkra. Például, lead szerzés céljából fontos lehet a köszönőoldal mérése.
Mi alapján tudsz célokat létrehozni?
-URL alapján
-Oldalon eltöltött idő alapján
-Oldal/munkamenet alapján
-Esemény alapján – mondjuk egy bizonyos gombra kattintás
Itt tudsz célokat létrehozni:
Beállítások->Célok->Új cél
5. Amennyiben termékeket árulsz-Termék teljesítménye
Hogyha adsz el termékeket online, akkor ez szintén egy hasznos funkció lehet számodra.
A másodlagos dimenziókat használva pedig még specifikusabb adatokat találhatunk. Ennek a mutatónak az igazi ereje ebben rejlik igazán.
6.Felhasználói munkafolyamat
Honnan érkezett a felhasználó és hol hagyja a weboldalad?
Nagyon hasznos funkció a Google Analytics rendszerben érdemes mélyen szemügyre venni és következtetéseket levonni.
Nagyon javaslom továbbá megvizsgálni, hogy melyik oldalról nagy a lemorzsolódás -> majd tovább menni és kideríteni, hogy mi az oka.
Záró gondolat – GA4
A jelenlegi – Universal Analytics, 2023 július 1.-én nem fogad több mérési adatot. Az említett időponttól kezdve a Google Analytics 4 veszi át teljes mértékig a mérést.
Mi a teendőd?
Minél előbb aktiválni a Google Analytcs 4-et és minél hamarabb összebarátkozni vele.
Turbózzuk fel konverzióid számát
Amennyiben megtérülő kampányokat és kézzel fogható eredményeket szeretnél, kérd a díjmentes konzultációt!