5 tipp a kevesebb kosárelhagyáshoz
5 tippet osztok meg Veled, azzal kapcsolatban, hogy milyen online marketing
eszközöket használhatunk ahhoz, hogy csökkentsük az elhagyott kosarak számát.
A webáruház tulajdonosok gyakran azzal a problémával keresnek meg minket, hogy a bevételt nem tudják hogyan növelni(sokszor tartani sem), emellett nagyon magas a kosár elhagyási arány.
Röviden: A kosárelhagyás az a folyamat, amikor a felhasználó kosárba helyezi
a terméket, de a vásárlás befejezése előtt elhagyja a weboldalt.
Tehát, nézzünk meg néhány hatásos online marketing eszközt , amelyek erősen tudnak segíteni az elhagyott kosarak számának csökkentésén.
1.Kosárelhagyó email automatizmus
Gyakorlatilag a rendszer elmenti a kosárba helyezett termék tartalmát. Hogyha észleli a rendszer, hogy a kosárelhagyás megtörtént, automatikusan kiküldésre kerül egy email a kosárelhagyónak, hogy “hahó, itt felejtettél valamit.”
Jogos kérdés, hogy honnan tudja a rendszer, a felhasználó email címét. Ezt
megválaszolja az a kiegészítő információ, hogy a kosárelhagyó email automatizmus akkor működik, hogyha a felhasználó a pénztár oldalon már megadta az email címét.
2.Remarketing
Egy másik nagyon erős eszköz arra, hogy “halásszunk” a kosárelhagyók között, a remarketing.
A remarketingen belül érdemes dinamikus remarketinget alkalmazni.
A dinamikus remarketing használatával nem egy random terméket jelenítünk meg a felhasználónak, hanem pontosan azt a terméket, amelyet kosárba helyezett.
Google Adsen és Facebookon is erősen javasolt alkalmazni.
3.Exit popup
Egy felhasználó a kosárba helyezett egy vagy több terméket, de bezárni készül
a weboldalt. Mit tudsz tenni?
Egy azonnali exit poput megjeleníteni neki!
Az exit popup akkor jön elő, amikor a felhasználó be szeretné zárni a weboldalt.
A popupon belül már te döntöd el, hogy milyen kommunikációt, milyen
eszközöket használsz arra, hogy elérd, hogy maradjon a felhasználó és vásároljon.
Például X százalék kedvezményt fel lehet kínálni, hogyha most befejezi a vásárlást.
4.Vásárlói vélemények
Az egyik legerősebb marketing eszköz, hiszen elképesztő módon tudod növelni a bizalmat egy vásárlásnál, hogyha tartalmaz a weboldal/termék oldal véleményeket.
Egy tanulmány szerint a termékek átlagosan 270%-kal nagyobb valószínűséggel kelnek el, ha található mindössze 5 pozitív vélemény. Gondolj bele.. csak 5 véleményről beszélünk.
Egy másik tanulmány szerint, a vásárlók 91%-a keresi a véleményeket és ebből 84% meg is bízik bennük, tehát erősen befolyásolja a vásárlás kimenetelét.
5.Weboldal gyorsaság
A 2 másodpercen betöltődő oldalak átlagos visszafordulási
aránya 9%
Az 5 másodperc alatt betöltődő oldalak átlagos visszafordulási aránya
38%.
Mi következik ebből?
A weboldalnak nagyon meg kell felelnie a gyorsasági minősítésnek, hiszen
hogyha ekkora hatással van csak a visszafordulási arányra, gondolj bele, hogy
mekkora hatása van a kosárelhagyási arányra.
Turbózzuk fel konverzióid számát
Amennyiben megtérülő kampányokat és kézzel fogható eredményeket szeretnél, kérd a díjmentes konzultációt!