Mi az oka annak, hogy ügyfeleinknél eredményesen működő, megtérülő kampányokat tudunk működtetni?
1.Optimalizálás a mutatók alapján
Ahogy minden más hirdetési felületen, úgy Facebookon is eszméletlen fontos a megfelelő mutatók nyomon követése, hiszen azok alapján fogod eldönteni, hogy min változtass ahhoz, hogy a hirdetések hatékonyak legyenek.
Ilyen mutató a Facebook hirdetéseknél például:
-Konverziók száma – Például egy feliratkozás, ajánlatkérés, vagy vásárlás
-Eredményenkénti költség – Mennyibe kerül egy konverzió
-Gyakoriság – Egy felhasználó átlagosan hányszor látta a hirdetésedet
-CTR – Átkattintási arány
-CPC(Cost Per Click) – Kattintásonkénti költség
Például előfordulhat, hogy túl szűk célközönséget célzol meg és a gyakoriság 15-re ugrik. Ha követed mutatót, le tudod vonni a következtetést, hogy bővíteni kell a célközönséget.
Másik példa: Az egyik hirdetésed 1000 Ft-ért hoz egy konverziót, a másik pedig 8000 Ft-ért. Ha nem figyeled a mutatót, sokszoros árat fizetsz egy konverzióért.
Mutatókat így tudsz hozzáadni:
Hirdetéskezelő->Oszlopok: Teljesítmény->Oszlopok testreszabása->Válaszd ki a szükséges mutatót->Alkalmazás
2.Tesztelés
Az adott tesztelhető “dolgok” közül nem tudhatod előre pontosan, mely célközönség figyelmét, milyen tartalom fogja megfogni.
Miket szoktunk tesztelni?
-Hirdetési szövegeket
-Grafikákat
-Célzásokat, célcsoportokat (részletes célzás, hasonmás, remarketing, lista stb.)
-Demográfia
-Elhelyezések
Továbbá, ami a hirdetési felületet már nem érinti, viszont nagy hatással van a hirdetéseinkre, az a landing oldal. Ezért a landing oldal különböző változatát is érdemes lehet tesztelni.
3.Grafika
Hatalmas a “harc” a felhasználók figyelméért. Elég csak annyit mondanom, hogy a Facebookon minden 5. poszt ami szembe jön Veled, az egy hirdetés.
Gyakorlatilag csak úgy van esélyünk megfelelő eredményeket elérni a hirdetésinkkel, hogyha grafikánk figyelemfelkeltő, érdekes, rövid és lényegre törő.
Érdemes a képek mellett a figyelemfelkeltőbb megjelenítéseket használni:
-videó
-carousel
-kollekció
-galéria
Emellett nagyon fontos odafigyelni arra, hogy megfelelő méretű képeket használj:
-1:1 (1080×1080)
-16:9(1200×628)
-carousel-> 1:1(1080×1080)
-videó->1:1(1080×1080)
4.Költségkeret elosztás
A költségkeretet meg tudod adni kampány szinten, vagy hirdetéscsoport szinten.
Hogyha 1-2 db hirdetéscsoport van a kampányodban, akkor teljes jól működik a kampány szintű költségkeret megosztás.
A probléma akkor jön, amikor kampány szintű költségkeret elosztást állítottál be úgy, hogy a kampányon belül több hirdetéscsoport is szerepel.
A hirdetéscsoportok közül általában egyetlen darabra fog költségkeretet pakolni a Facebook, a többi szinte alig fog kapni valamennyi büdzsét, magyarul a többi hirdetéscsoport szinte meg sem fog jelenni, miközben lehetséges, hogy szuper eredményeket érne el. (Természetesen ez kampány büdzsé függő is)
Ezért, hogyha több célzást is kipróbálnál a kampányon belül, érdemes hirdetéscsoport szintű költségkeret elosztást alkalmazni.
Turbózzuk fel konverzióid számát
Amennyiben megtérülő kampányokat és kézzel fogható eredményeket szeretnél, kérd a díjmentes konzultációt!